
![]() |
||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||
|
Blog:____________________________________________________________________________ Vrij snel gaat het over tarieven, wat vind jij een goede, eerlijke en correcte prijs? Hoeveel vraag je voor een meenemer? Hoeveel voor een spoedrit? Wat is jouw minimumtarief voor een stadsritje? Wanneer reken je wachttijd, en wat reken je dan? Of wat reken je voor een extra stop? Je krijgt ellenlange discussies, en iedereen heeft/wil, zijn “gelijk”. Vrije markt, personeel, Payroll, sociale dumping, platkop, MOE landers, kut Polen en schijttarieven komen in sneltreinvaart langs… Europa, richtprijzen, concurrentie... dat soort krachttermen... Een koerier bepaalt een prijs waarmee hij kan werken/bestaan, liever nog met wat extra’s per gereden kilometer. We rekenen voor het gemak 50 cent per gereden kilometer. Een rit is vice versa 240 kilometer... dus €120,- te factureren. Een akkoord met de aanbieder € 48,-!! Dat komt bij het reeds gemaakte tarief van €120,- Een interessant tijdverdrijf op Social Media! Met je eigen marges spelen en hopen op meenemers op basis van retour. Wat tijden van afhaal en afleveren betreft, moet je echt genoegen nemen met het tijdstip wanneer de chauffeur er langskomt, PAYLOAD FIRST is de vaste regel. Trust us, dit loopt héél snel in de gaten bij de koeriers. Ook u weet vast wel dat je een aap niet hoeft leren klimmen ;-) Door de terroristische aanslagen (New York, Madrid, Londen) zijn er verschillende maatregelen genomen om de veiligheid van de burgerluchtvaart te vergroten. Wet- en regelgeving zijn flink aangepast voor bedrijven die met luchtvrachtgoederen hebben te maken. Om de kans op terrorisme in de logistieke keten zo klein mogelijk te maken, is die wet- en regelgeving opgesteld voor het bedrijfsleven in de Europese lidstaten. Voor bedrijven is het van cruciaal belang dat er geen vertragingen in de internationale goederenstroom optreden door verscherpte controles en procedures rondom deze goederenstromen. Daarom is de thematiek ‘one-stopsecurity’ bedacht. Dit betekent dat ondernemingen de mogelijkheid hebben om een veilige status te verkrijgen, zoals ‘Bekende Afzender’. Deze status toont aan dat het bedrijf een veilige afzender is en geen verdachte pakketjes verstuurt.
Zojuist een goeie tip gehad van een berger, kom je ongepland tot stilstand op een vluchtstrook bel direct 112 je wordt dan met spoed weg getakeld op kosten van Rijkswaterstaat i.v.m. de gevaarlijke situatie. Bij pech Je kan vervelende aanrijdingen dan tot een minimum beperken Afgelopen vrijdagavond tijdens een levering op Winkelcentrum Struytse Hoeck in Hellevoetsluis een mapje gevonden met allerlei pasjes, ID kaart, rijbewijs etc. Waarom uitbesteden van transporten bij ons als koerier? Het dagelijks inplannen van een koerier, bestellen, aansturen, opvolgen, en controleren van transport of gerelateerde activiteiten is een tijdrovend maar ook een specialistisch proces. Onze koerier zorgt voor u de volledige afwikkeling van al deze werkzaamheden.
We schrijven een rustige Zaterdagmorgen even na 08.00 uur zo omstreeks half April, de vaste ritten zitten er voor deze week weer op en het weekend kan beginnen. De weersverwachtingen zijn mooi te noemen dus laat maar komen. Bij een kruispunt met verkeerslichten rijden een tweetal dames in een Nissan voor me de kruising over richting het Rotterdamse, even later bij groen licht zijn we zo aangesloten bij de Nissan en sukkelen met 75 Km. richting de volgende verkeerslichten alwaar we met een drietal auto’s moesten stoppen. Eerst een Ford, dan de Nissan-dames en dan wij, nu leek het erop dat de dames waarschijnlijk een dagje uit gingen en met behulp van TomTom daar moeiteloos heen gestuurd zouden worden. De navigatie natuurlijk op een goed zichtbare plaats op de voorruit ….....MIDDEN ONDER DE BINNENSPIEGEL op ooghoogte… slechtere plek kun je echt niet bedenken en dat zal ook blijken. Het verkeerslicht springt op Groen en de Ford ging er meteen vandoor, en de dames op het gemak aan de gang. Na een 150 meter zie ik in een reflex een Eend in de berm, gewoon lekker van plan over te gaan steken… lieve help met jonkies als gevolg, zeker een stuk of tien, ik ga meteen in de ankers, en u raad het al de chaufferende dame totaal niet ….. en verpletterd moedereend met een aantal jonkies onder haar linker voorwiel… ja inderdaad het linker, zoveel tijd heeft de eend gehad om bijna tot halverwege de weg te waggelen maar de dame reageerde niet. En ik durf het wel aan dat ze het gehele voorval niet te hebben gezien of gemerkt, anders rem je natuurlijk of maak je een uitwijkmanoeuvre . Een aantal jonkies hadden “geluk” en konden vanonder de auto weer naar de berm terug rennen, om na ons passeren natuurlijk weer naar moeder te rennen ….. de rest laat zich slechts raden…………….. Moraal van het verhaal… Denk goed na waar de TomTom een plekje krijgt op de voorruit laat het zeker het zicht niet belemmeren, nu waren dit dieren wat als het spelende kinderen waren..? Zoek een verstandige plaats voor het apparaat, dat scheelt een hoop (dieren)leed, en mij een rotdag met verpletterde moedereend op mn netvlies....
_____________________________________________________________________________ Milieu. Reeds vanaf de beginjaren zijn we erop gericht om het milieu zo veel mogelijk te sparen. Ladingen combineren door middel van geavanceerde plannings-software om de ritten zo efficiënt mogelijk te maken, en toch zo weinig mogelijk kilometers te rijden. Voertuigen uitgerust met up to date navigatiesystemen om filerijden, verkeerd rijden en zoeken te beperken. De voertuigen zijn voorzien van roetfilters en snelheidsbegrenzers en hebben de chauffeurs een cursus “defensief en zuinig rijden” gevolgd, waarbij naast het veilig rijden ook het verlagen van het brandstofverbruik en daarmee de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen worden gereduceerd. We tanken waar mogelijk uitsluitend green label diesel. Op onze voertuigen worden uitsluitend banden gemonteerd met de beste klassering van
Wekelijks controleren we de bandenspanning en het slijtagebeeld, dit om zeker te zijn dat geen energie verloren gaat door verkeerde afstellingen en/of beschadigingen etc. Verder laden en lossen we de auto's nooit met draaiende motor. Al met al hebben we in het laatste jaren een brandstof-reductie gerealiseerd van 14%, iets waar we best trots op zijn. Het gedigitaliseerde plannings en factureringsprogramma in combinatie met het digitaliseren van documenten helpt ons ook een handje bij het zo weinig mogelijk verspillen van papier.
Onze chauffeurs gecertificeerd. Medewerker Luchtvracht/Security Awareness Door de terroristische aanslagen (New York, Madrid, Londen) zijn er verschillende maatregelen genomen om de veiligheid van de burgerluchtvaart te vergroten. Wet- en regelgeving zijn flink aangepast voor bedrijven die met luchtvrachtgoederen hebben te maken. Om de kans op terrorisme in de logistieke keten zo klein mogelijk te maken, is die wet- en regelgeving opgesteld voor het bedrijfsleven in de Europese lidstaten. Voor bedrijven is het van cruciaal belang dat er geen vertragingen in de internationale goederenstroom optreden door verscherpte controles en procedures rondom deze goederenstromen. Daarom is de thematiek ‘one-stopsecurity’ bedacht. Dit betekent dat ondernemingen de mogelijkheid hebben om een veilige status te verkrijgen, zoals ‘Bekende Afzender’. Deze status toont aan dat het bedrijf een veilige afzender is en geen verdachte pakketjes verstuurt.
____________________________________________________________________________ DE UITDAGING van Kirsten. De voorbije weken mochten we de bagage-transporten uitvoeren voor een avontuurlijke vakantie fietsster, en niet zomaar een fietsster, Mevrouw Kirsten Maeyaert uit het Belgische (Muizen)Mechelen. Kirsten verlamd aan beide benen door een auto ongeval nu 3 jaar geleden kwam met de vraag of we het vervoer van haar bagage en rolstoel voor onze rekening konden nemen voor een fietstochtje in haar ligfiets door Nederland. Ach natuurlijk kunnen we dat verzorgen was onze reactie, in het seizoen rijd er vrijwel constant één auto met bagage voor fietsers dus daar we zijn best wel bedreven in. Kirsten zou de gegevens wel even doormailen............. het downloaden nam toch enige tijd in beslag (via smartphone).... Het was een flinke bijlage, 3 weken fietsen vrijwel van uur tot uur in perfectie gepland. Het betrof dus een "rondje" Nederland van een dikke 1000 Kilometer...... Oké... De uitdaging van Kirsten is ook voor ons een logistieke uitdaging geworden, immers haar rolstoel en bagage kon na haar vertrek opgehaald worden en MOEST natuurlijk aanwezig zijn op haar volgende overnachtingsplek, de rolstoel is eigenlijk haar "benen". Vanaf deze plaats onze diepe bewondering voor de kracht in haar om deze tocht zo op deze manier aan te durven, en de hartelijke felicitaties voor het wel slagen van de reis. We hebben haar leren kennen als een vriendelijke, super positieve en enthousiaste vrouw op z'n Hollands gezegd "een vrouw met ballen". Route: Muizen/Mechelen, Rijkevoorsel, Drunen, Noordeloos, Leiden, Egmont aan Zee, Wieringerwerf, Leeuwarden, Langelille, Zeewolde, Wijchen, Baarlo, Zonhoven, Merksplas, Muizen/Mechelen
Verlamde Kirsten fietst 1.300 kilometerFoto Patrick Hattori Artikel overgenomen uit het Gazet van Antwerpen uitgave 11/12 Augustus 2012
Drie jaar na auto-ongeval geniet 37 jarige Muizense van avontuur “Ik heb hier en daar een bordje gemist” lacht ze. Vrijheid Maar in het bedrijf, waar veel mensen werken die zelf een beperking hebben, waren ze er gerust in dat het Kirsten zou lukken. Rotonde Van mijn rijinstructeur Martin leerde ik tijdens de rijopleiding dat een rotonde niets anders is dan een rechte weg die eigenlijk krom is, wat zoveel inhoud wanneer je er op wilt geef je richting aan, en wanneer je eraf wilt geef je dus ook richting aan! Dit laatste schijnen veel weggebruikers niet te kunnen behappen tijdens het draaien van het rondje en verlaten de rotonde zonder richting aan te geven. Het is hoogst irritant voor de weggebruiker die staat te wachten om een voertuig voorbij te laten die dus opeens de rotonde verlaat zonder richting aan te geven, en dus eigenlijk voor Jan met de korte achternaam daar staat te wachten! Voor een personenauto is het al niet leuk, maar hoe denk je dat een vrachtwagenchauffeur het vind met 40 Ton op de bult? Even richting aangeven voortaan dus! Dat verbeterd de doorstroming en verminderd de agressie in het verkeer, en je krijgt ook geen internationaal gebaar van vriendschap meer van de wachtende chauffeur. ____________________________________________________________________________ ~M~I~S~T~ Hoe zat het ook weer... het mistachterlicht, ow ja het is mistig dus waar zit dat ding ook al weer??? na even zoeken priemen de felrode lampen de nacht in. Gelukkig we zijn zichtbaar en dus veilig... jaja Het wil zo zijn, dat onze wetgever het gebruik van mistverlichting aan de achterzijde toestaat met een zicht van MINDER dan 50 Meter, Beste topbestuurders: neem eens de moeite om 50 flinke stappen te nemen en je dan bedenken hoe weinig dit nu eigenlijk is. Resume, de HM paaltjes langs de weg staan hoe "verrasend" om de 100 Meter dus de helft daarvan is dus ECHT POTDIK laat die rode lantaarns gewoon uit bij redelijk zicht, als achterop-rijdend automobilist branden uw zwaar iriterende lampjes mij een netvlies beschadiging. Wanneer u moet remmen is er vrij weinig verschil met de rode inferno wat reeds brand en dus onveilig.!!! Bij het sluiten van mijn ogen zie ik het eerste kwartier nog steeds wat rest van uw mistlamp... Artikel 34 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)Hoofdstuk II. Verkeersregels§ 13. Gebruik van lichten tijdens het rijdenArtikel 341. Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2. Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
|
|||||||||||||||||
© 2018 Koeriersdienst Bruinisse - Website by SVwebdesign |